۱۷ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۳۵
سوالات استخدامی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم
رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تاریخ و نحوه ثبتنام از متقاضیان ثبتنام در آزمون استخدام نیروی قراردادی در سال 1395
نمونه سوالات استخدامی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم کلیک کنید
نمونه سوالات استخدامی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم کلیک کنید
بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدام نیروی قراردادی صندوق رفاه دانشجویان میرساند، ثبت نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز سهشنبه مورخ 94/12/11 آغاز و درروز سهشنبه مورخ 94/12/18 پایان میپذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، نسبت به ثبتنام در آزمون فوق اقدام نمایند. لازم به تاکید است استخدام در این صندوق بصورت قراردادی میباشد.
شرایط عمومی استخدام:
1- داشتن تابعیت ایران.
2- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مندرج در قانون اساسی.
3- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
4- عدم محکومیت به فساد
اخلاقی، نداشتن سابقه محکومیت و سوءپیشینه کیفری که موجب محرومیت از حقوق
اجتماعی شده باشد. (با تأیید مراجع ذیصلاح)
5- عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ها.
6- دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم قانونی برای آقایان.
توضیح: کارت یا برگ معافیت موقت مورد پذیرش نمیباشد و تاریخ ترخیص از خدمت وظیفه و یا صدور کارت معافیت دائم قانونی، باید قبل از تاریخ 94/12/11 باشد.
7- داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی، ثابت، پیمانی و یا باز خرید سایر دستگاههای اجرایی باشند.
8- نداشتن تعهد انجام کار در سایر سازمان ها، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و یا نهادهای انقلابی.
مراحل ثبت نام:
1- مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org
2- تکمیل فرم ثبتنام اینترنتی در مهلت مقرر.
3- ارسال عکس: داوطلب می بایست یک قطعه عکس با مشخصات ذیل اسکن و در قسمت مربوط بارگذاری نماید.
عکس 4×3 که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
عکس اسکن شده باید با فرمت JPG باشد.
اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400×300 پیکسل و حداقل 300×200 پیکسل باشد.
تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد.
حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.
حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید و یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.
تذکر مهم: با توجه به مشکلات
بوجود آمده در آزمون ها، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این
موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی،
حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری
به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از
طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
پرداخت وجه ثبتنام:
ثبتنام به صورت اینترنتی از روز سهشنبه مورخ 94/12/11 آغاز و تا روزسهشنبه مورخ 94/12/18 انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان واجد شرایط میبایست نسبت به پرداخت وجه ثبتنام به مبلغ مبلغ 500.000 (پانصد هزار) ریال به صورت الکترونیکی و یا از طریق کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.
شرایط اختصاصی استخدام:
1- حداکثر سن داوطلبان، 32 سال (متولدین 62/12/10 به بعد) میباشد .
توضیح 1: موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
الف) داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل (از تاریخ 59/06/31 لغایت 67/05/29) خدمت
نمودهاند، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا
استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل.
ب) داوطلبانی که به صورت غیر
رسمی و تمام وقت در دستگاههای مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری به
خدمت اشتغال داشتهاند به میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها حداکثر تا دو سال.
توضیح 2: چنانچه
در مراحل استخدامی یا سایر مراحل بعدی مشخص شود که داوطلبی شرایط سنی لازم
را دارا نبوده است، موضوع استخدام وی منتفی خواهد شد.
2- حداقل معدل کل برای متقاضیان استخدام در مقاطع کارشناسی (14) و کارشناسی ارشد (16) میباشد.
3- رشته های تحصیلی مورد نیاز مرکز مطابق جدول مندرج در آگهی به شرح ذیل میباشد.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:
کارت شرکت در آزمون از روز چهارشنبه مورخ 1395/1/25 برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه مورخ 1395/1/27 منحصراَ در شهر تهران برگزار خواهد شد.
ساعت شروع برگزاری آزمون و
محل برگزاری آزمون در هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم
به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون به منزله تایید اطلاعات ارسالی
نمیباشد و مدارک داوطلبان بعد از آزمون بررسی خواهد شد.
جدول عناوین شغلی، مقاطع و رشتههای تحصیلی مورد نیاز
ردیف
|
کد و عنوان
شغلی
|
تعداد
|
مقطع تحصیلی
|
کد و عنوان رشته تحصیلی مورد نیاز
|
جنسیت
|
1
|
کارشناس امور اداری
(کد 101)
|
2 نفر
|
کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
مدیریت دولتی کلیه گرایشها (کد 1001)، مدیریت گرایش منابع انسانی و رفتاری (کد 1002)، مدیریت اجرایی (کد 1003)و مدیریت MBA (کد 1004)
|
1 نفر مرد
1 نفر زن
|
2
|
کارشناس امور حقوقی (کد102)
|
1 نفر
|
کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
حقوق (کد 1005)
|
مرد
|
3
|
حسابدار
(کد 103)
|
1 نفر
|
کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
حسابداری (کد 1006) و مدیریت مالی (کد 1007)
|
مرد
|
4
|
کارشناس امور دانشجویان
(کد 104)
|
1 نفر
|
کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
مدیریت آموزش عالی (کد 1008)، مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی(کد 1009)، مدیریت آموزشی (کد 1010) و مدیریت دولتی کلیه گرایشها (1011)
|
مرد
|
5
|
کارشناس امور درآمد
(کد 105)
|
1 نفر
|
کارشناسی ارشد
|
مدیریت امور بانکی (کد 1012) و حسابداری (کد 1006)
|
مرد
|
6
|
کارشناس شبکه
(کد 106)
|
1 نفر
|
کارشناسی و کارشناسی ارشد
|
مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار (کد 1013)
|
مرد/ زن
|
- صرفاً مدارک تحصیلی مؤسسات آموزشی عالی که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میباشد؛ ملاک عمل قرار خواهند گرفت.
- تاریخ فراغت از تحصیل کلیه داوطلبان باید قبل از تاریخ 94/12/11 باشد.
- متقاضیان شرکت کننده در ردیف 2 با مدرک کارشناسی ارشد حقوق می بایست مدرک کارشناسی آنان حقوق باشد.
- متقاضیان شرکت کننده در ردیف 4 (کارشناس امور دانشجویان) می بایست مسلط به نرم افزارها و تحلیل های آماری باشند.
- متقاضیان شرکت کننده در ردیف 6 (کارشناس شبکه) می بایست دارای حداقل دو سال سابقه تجربی، تخصص ASP، آشنایی با پایگاه داده ترجیحاً اوراکل و آشنایی با مفاهیم شبکه داشته باشند.
- متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبتنام، کد رهگیری خود را یادداشت و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند.
- به ثبت نامهای ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ عنوان مسترد نمی شود.
مواد آزمون:
الف) مواد آزمون توانمندیهای عمومی شامل:
1- فناوری اطلاعات 2- ادبیات فارسی 3- معارف اسلامی 4- زبان انگلیسی - عمومی 5- هوش و توانمندی های شغلی.
- اقلیتهای دینی از پاسخگوئی به سؤالات معارف اسلامی معاف میباشند و امتیاز آن در سایر مواد آزمون توزیع خواهد شد.
ب) مواد آزمون تخصصی شامل :
ردیف
|
عنوان شغلی
|
مواد آزمون
|
1
|
کارشناس امور اداری
|
1-تئوری های مدیریت وتجزیه وتحلیل سیستم ها 2-مدیریت رفتار
سازمانی و مدیریت منابع انسانی 3- آمار و روش تحقیق 4- قوانین کار، تأمین
اجتماعی و آییننامه استخدامی
غیرهیئتعلمی دانشگاهها |
2
|
کارشناس امور حقوقی
|
1- حقوق مدنی 2- حقوق تجارت (اسناد تجاری) 3- آیین دادرسی مدنی 4- حقوق جزای اختصاصی (جرایم علیه اموال) 5- حقوق اداری
|
3
|
حسابدار
|
1- حسابداری مالی 2- حسابداری بهای تمامشده 3- بودجه و حسابداری دولتی 4- مدیریت مالی
|
4
|
کارشناس امور دانشجویان
|
1- مبانی جامعهشناسی 2- روانشناسی صنعتی ـ سازمانی 3- اصول و مبانی مدیریت برنامهریزی 4- آمار و روش تحقیق
|
5
|
کارشناس امور درآمد
|
1- حسابداری مالی 2- تئوری حسابداری 3- بودجه و حسابداری دولتی 4- حسابداری و مدیریت امور بانکی
|
6
|
کارشناس شبکه
|
1ـ سیستمهای عامل 2ـ شبکههای کامپیوتری 3ـ برنامهنویسی پیشرفته (ASP.Net)
4ـ پایگاه دادهها (عمومی ـ (oracle, sql, my sql 5 ـ security+ |
* سؤالات هر دو آزمون توانمندیهای عمومی و تخصصی به صورت چهار گزینهای و دارای نمره منفی میباشد.
تذکرات:
1- انتخاب داوطلبان استخدام
برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان 4 برابر ظرفیت مورد نیاز در هر یک
از عناوین شغلی سازمانی از میان افرادی که حد نصاب نمره آزمون عمومی (60
درصد) را کسب کردهاند، به ترتیب بالاترین نمرات آزمون تخصصی انجام و اسامی
آنان حداکثر 2 ماه بعد از تاریخ آزمون از طریق پایگاههای اطلاع رسانی
صندوق رفاه دانشجویان و سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.